Czy wiesz, że…
Z badania badania AI Anxiety in Business przeprowadzonego przez EY w 2023 roku wynika, że 71% ankietowanych pracowników (Amerykanek i Amerykanów) obawiają się negatywnego wpływu rozwoju sztucznej inteligencji na ich sytuację zawodową. Do źródeł obaw należą, między innymi: możliwość utraty pracy, obniżenie wynagrodzenia lub szansy na awans. Okazało się też, że poziom lęku przed AI z roku na rok wzrósł.
75%
ankietowanych obawia się, że niektóre zawody będą przestarzałe
65%
ankietowanych martwi się o utratę pracy z powodu rozwoju AI
72%
ankietowanych obawia się obniżenia swoich wynagrodzeń
67%
ankietowanych uważa, że przez brak wiedzy o AI nie otrzyma awansu
Tymczasem w Polsce…
Powstały nowe zawody związane ze sztuczną inteligencją, np.: Ekspert ds. algorytmów sztucznej inteligencji, Programista AI, Inżynier testów AI, Specjalista ds. rozwoju sztucznej inteligencji AI, Specjalista ds. technicznych call center (AI).
Rozwój sztucznej inteligencji spowodował konieczność wprowadzenia zmian w prawie. W 2026 roku będzie stosowany przyjęty Akt o AI, czyli pierwsza, kompleksowa regulacja dla systemów i modeli AI. Ma ona na celu zapewnienie bezpieczeństwa, przejrzystości i zgodności z wartościami europejskimi w zakresie rozwoju, wdrażania oraz stosowania sztucznej inteligencji.

O kampanii
Celem kampanii AI dla lepszej pracy jest wsparcie pracowników różnych branż, którzy obawiają się negatywnego wpływu rozwoju technologicznego na ich karierę zawodową.
Budujemy świadomość o sztucznej inteligencji. Informujemy o możliwościach jej zastosowania przez pracowników na rzecz własnego rozwoju zawodowego.
Jak pomagamy?
Wydarzenia: Spotkaj się z nami. Dowiedz się, co możesz zrobić, aby #AIwpracy było dla Ciebie.
Informacje: Przegląd narzędzi i najważniejsze dane z raportów. Piszemy o tym, co nowego z #AIwpracy.
Społeczność: Współpracujemy z różnymi organizacjami, którym zależy na braku strachu przed #AIwpracy.


Wiemy o tym, że #AIwpracy się przydaje
Sztuczna inteligencja (AI) staje się coraz bardziej powszechna w miejscu pracy, przynosząc pracownikom rozwiązania, w tym nowe zawody i narzędzia, które mogą znacznie zwiększyć ich produktywność. W ramach kampanii pomagamy je poznać.
Patroni Medialni
Kampanię AI dla lepszej pracy wspierają: